RICINOLJA

Jag har hört av många att ricinolja (egentligen ett laxeringsmedel) ska göra "underverk" för håret. Om håret normalt växer 1 cm i månaden så ska den här oljan göra så att det växer 4-5 cm, och för de som har sträv hårkvalité så ska det tydligen göra håret mjukare. Min brors fru har faktiskt testat det, och hon har vanligtvis en kvast på huvudet men nu är det superlent, jättekonstigt haha.

Men eftersom att det här är så ombloggat så har jag hört att oljan är slut på många apotek. De finns även i hälsokost affärer och på bodystore.se, de kostar ca. 40 kr för en flaska och ska masseras in i hårbotter i 30 min, 3 gånger i veckan sen duschar man som vanligt.

Det är skillnad på flaskan på den som man köper på apoteket och den man köper på hälsokost, men inehållet ska vara precis samma. Såååå nu ska jag dra ner till apoteket och köpa det här så får vi se om det hjälper eller om det bara är en myt :)



 

Om nån av er testar det, snälla säg till om ni upplevt någon skillnad!!

Obs, att det här oftast använts av kvinnor i mellanöster då vi har annorlunda hårkvalité.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag och min kompis använde det. Både jag och hon är från Mellanöstern, och jag måste säga att det hjälper - som fan. Dock växer mitt hår som ogräs, så jag slutade med det haha. Testa!!!

2012-01-18 @ 17:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0