Operatörsbyte!

Som jag visade innan hade jag ju beställt en iPhone 4S från tele2 och förlängt mitt abonnemang hos dom, men när jag satt och gjorde prisjämförelser och kvalité på surf i storstäder osv så började jag fundera på om jag kanske inte ska ta 3?


Exakt då ringer det en kille från 3, vääärsta grymma säljaren.. han hade mig på 10 sekunder och lyckades då övertyga mig om att jag skulle få ett mycket bättre abonnemang och bättre villkor hos 3. Och nu när jag tänker efter så är jag glad att jag slapp binda upp mig 24 månader hos Tele2 det är verkligen en skit operatör har inte varit nöjd med dom alls senaste året. Sååå alla ni som tänkt teckna abonnemang nånstans, TA 3! Dom har bästa surfnätet och allting, o funkar bäst här i stockholm.


Tog ett abonnemang som heter pott399, och då får man alltså ringa upp för dom pengarna, plus att det ingår 2 GB surf.. helt okej jämfört med 1 GB hos tele2...

Asså det bästa argumentet från säljarens sida, för att få mig o gå över va att han frågade mig om ja ringde mkt inom tele2, och det gör jag vilket jag trodde skulle va ett problem för mig om jag går över. MEN 3 har dom tydligen en tjänst för 69 kr i månaden som gör att man ringer gratis till alla tele2 och smsar gratis också och det bästa av allt, det är inte utöver mina 399 kr som jag betalar för abonnemanget och som jag får ringa för, utan det drar dom av från samtalspotten. FETT NICE! alltså har man 330 kr kvar att ringa för till andra operatörer.

Massa babbel blev det nu, men det är som sagt intressant att läsa för dom som är insatta eller intresserade att teckna nytt abonnemang med en ny lur... (charlotte?) :)




Kommentarer
Postat av: charlie

aa fast ja! haha du skulle skrattat om du såg mig när ja läste, precis som katten i comhem

2011-10-24 @ 08:24:20
Postat av: Tele2

Hej Nanaz,



Det är tråkigt att läsa att du valt att byta mobiloperatör från oss men om du haft problem hos oss är det givetvis fullt förståligt. Om du önskar får du gärna kontakta mig med varför du inte varit nöjd med oss och vad som varit problem. För oss är det viktigt att veta vad som gjort att du vill lämna oss för att kunna utvecklas och bli bättre.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-10-24 @ 15:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0