MAT!

Som de flesta som känner mig vet är jag en riktig matälskare, och jag gillar att testa mig fram och laga nya saker som jag själv hittat på haha. Idag så lagade jag min egen matlåda till jobbet, och jag måste säga att det var grymt gott! Synd att jag inte fotade för det såg verkligen skitgott ut. Tänkte tipsa er med ett litet recept här om ni skulle vilja prova på det själva hemma haha.
För er som är intresserade av matlagning dåra :D hmm.. ska bara tänka ut ett bra namn till min påhittade rätt..

Kyckling&Bulgursallad á la Naz:

Det du behöver är:

1. Ett paket klassisk bulgur (jag körde på märket "druvan")
2. Kyckling filé
3. Avocado
4. Ruccola
5. Turkisk youghurt
6. Gurka
7. Tomat (eventuellt soltorkade tomater)
8. Röd lök
9. Salt, Peppar, Italiensk salladskrydda, Paprikakrydda, Gurkmeja och Vitlökspulver.

Så det jag gjorde var att jag kokade bulgur, det går ganska snabbt ca. 10-12 min (står på förpackningen hur man gör) sen kan ni hacka persilja och ha i om ni vill, men det är inget måste.

Sen hackade jag kycklingen i tärningsformade bitar, och stekte på ganska låg värme, kryddade med salt, peppar gurkmeja och paprikakrydda (enligt min gör paprikan kycklingen så god som den blir) jag hällde även i några skedar vatten medan jag stekte för att få en slags buljong som jag sen hällde på bulgurn för att få den saftigare.

När allt det var klart så blandade jag ihop kycklingen och bulgur, och lät det svalna en liten stund.
Under tiden, hackade jag tomater och avocado som jag sedan blandade med resten av maten, hällde även i lite ruccola. Sen kan ni skära röd lök om ni tycker om det och ha i.

Tsatsiki:

På sidan om använde jag mig av ett rivhjärn och "rev" gurkan (säger man så?) i en skål, och hade sen i den turkiska youghurten och blandade. Sen hällde jag i lite salt, salladskrydda, vitlökspulver och peppar och rörde om och la till på sidan av maten.

Voíla, där har ni en otroligt god och nyttig måltid och det går snabbt att göra!


Lycka till!


Ps. Mina, om du läser detta: Din plats är tom här, slår vad om att du hade älskat detta. Saknar dig!


ss

Såg ju inte riktigt ut såhär, men det här såg också riktigt fräscht ut :)




Peace n love / N

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, det är riktigt hög standard i år :D

2009-09-15 @ 23:53:57
URL: http://twilightdevil.blogg.se/
Postat av: Mina

du gor mig tarogd! tack for att du tanker pa mig nar det ar mat inblandat. det varmer mer an ngt annat!

2009-09-25 @ 22:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0